سئو تصاویر چگونه انجام دهیم

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

اما با استفاده از نشانه گذاری شما، برخی از آن محتوا ایندکس می‌شود و به روش دیگری بازگردانده می‌شود. داشتن تصاویر شما در نقشه سایت، شانس موتورهای جستجو را برای خزیدن و ایندکس کردن تصاویر شما افزایش می‌دهد. ویژگی‌های ابعاد تصویر نیز برای جلوگیری از مسائل تغییر چیدمان تجمعی (CLS) که می‌توانند در بهینه‌سازی Core Web Vitals شما تداخل ایجاد کنند، مهم هستند. یکی از به‌روزرسانی‌های مهمی‌که آنها فاش کردند این بود که از مسیر فایل و نام فایل برای رتبه‌بندی تصاویر استفاده می‌کنند. زمانی که مرورگر نمی‌تواند تصاویر را به درستی نمایش دهد، تگ‌های Alt جایگزین متنی برای تصاویر هستند.

گوگل از مسیر URL و همچنین نام فایل برای درک تصاویر شما استفاده می‌کند. محتوای تصویر خود را طوری سازماندهی کنید که URL‌ها به صورت منطقی ساخته شوند. اگر کاربر از دسکتاپ یا موبایل استفاده کند، سایز تصویر با اندازه دستگاه تنظیم می‌شود. سئوی موبایل در بدترین حالت، می‌تواند نرخ پرش بالا و تبدیل کم به شما بدهد. اما، در بهترین حالت، می‌تواند قدرت رتبه بندی بیشتر و تعامل بهتر کاربر را به شما بدهد. همه عوامل اولیه سئو سایت درون صفحه شما مانند داده‌های متا، تگ‌های هدر، کپی روی صفحه، داده‌های ساختاریافته و غیره بر نحوه رتبه بندی تصاویر توسط گوگل تاثیر می‌گذارد.

اگر به این فکر می‌کنید که "در هر مقاله چند تصویر استفاده کنیم" احتمالا هنوز مفهوم سئو و تجربه کاربری را به درستی درک نکرده‌اید! ولی نگران نباشید، این سوال را از 2 منظر مهم بررسی خواهیم کرد؛ ابتدا درمورد تاثیر تصاویر بر تجربه کاربری صحبت خواهیم کرد و در ادامه به بررسی نقش آن در سئو و کیفیت محتوا می‌پردازیم. استفاده از فرمت تصویر WebP می‌تواند به بهینه‌سازی تصاویر در وبسایت شما کمک کند و بهبود سرعت بارگذاری صفحات را فراهم کند، اما باید توجه داشته باشید که برخی از مرورگرهای قدیمی‌تر ممکن است این فرمت را پشتیبانی نکنند. در نتیجه، بهتر است یک استراتژی پشتیبانی از تصاویر برای تمامی مرورگرها اتخاذ کنید. متن ALT زمانی که تصاویر در سایت لود نمی شوند، به کاربر نشان داده خواهند شد. علاوه بر این استفاده از متن جایگزین در سئو تصویر، به درک بهتر گوگل از تصویر و محتوای آن کمک می کند.

بیشترین کاربرد این نوع فرمت برای برندینگ در فضای وب و همچنین تصویرسازی‌های گرافیکی در وبسایت‌هاست. نحوه انجام این کار و روش‌های کاهش حجم تصاویر jpg با حفظ کیفیت را در مقاله‌ی "کاهش حجم تصاویر" برای شما تهیه کرده‌ایم. اگر تصاویر ما امکان برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال پیام به او را نداشته باشند هیچ کمکی به بهبود تجربه کاربری نخواهند کرد. کلمات کلیدی مد نظر در سئوی مقاله را در ابتدای نام عکس استفاده کرده و بین کلمات، از (A_B) Underline استفاده نکنید، چون گوگل نمی‌تواند جدا بودن کلمات با Underline را تشخصی دهد (به جای آن از خط تیره استفاده کنید). پاسخ دقیقی برای این موضوع وجود ندارد و نمی توان صرفا با توجه به تعداد کلمات مقاله، گفت این تعداد تصاویر باید بکار ببریم. هر جای از محتوا که به عکس نیاز دارد و باعث رفع نیاز کاربر می شود باید عکس قرار داده شود.

این قسمت کمی ممکن است مشکل باشد؛ چون ما هم می‌خواهیم عکسمان باکیفیت بالا باشد و هم نمی‌خواهیم انقدر بزرگ باشد که سرعت لود صفحه را پایین بیاورد. سرعت صفحه هم یکی از معیارهای سئو سایت است که بر تجربه کاربری اثرگذار است. کاهش سایز تصویر از دیگر نکات مهم سئو تصویر است که تقریباً تمام سئوکاران حرفه‌ای انجام می‌دهند. یکی از بهترین سایت‌های رایگان کاهش سایز تصویر بدون افت کیفیت، سایت tinypng است. گوگل با کمک متن جایگزین و محتوای صفحه و البته هوش مصنوعی، تلاش می‌کند موضوع و محتوای تصویر را درک کند.

البته در این مورد نباید زیاده‌روی کرد و باز هم کلمه کلیدی باید به میزانی استفاده شود که توسط گوگل استاندارد تشخیص داده شود. نوشتن متن جایگزین تصویر یا در اصطلاح کپشن‌نویسی، باید با دقت زیاد انجام شود. اولین موردی که در چک لیست سئو تصاویر به آن تاکید می‌کنیم، استفاده از تصاویر یونیک و اورجینال است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد فاکتور کیفیت را تغییر داده و تاثیر آن بر کیفیت تصویر را در لحظه مشاهده کنید. براساس تنوع رنگ، محل استفاده و محتوای تصویر این عدد بهتر است بین 85 تا 95 انتخاب شود (پیش فرض روی 90). در تصویر بالا شما مقایسه نسخه بهینه شده (سمت راست) با نسخه اصلی را مشاهده می‌کنید.

پلاگین پیشنهادی خود گوگل برای فعال سازی Webpp در فتوشاپ را دریافت و مطابق با آموزش صفحه فعال کنید. هنگام ذخیره کردن یک تصویر گزینه Webpp به فرمت‌های خروجی اضافه خواهد شد. حجم بالا، تنوع رنگ بسیار پایین (حداکثر 256) رنگ و کیفیت نه چندان مناسب در اغلب تصاویر، از جمله چیزهایی‌ست که باید درمورد این فرمت در نظر داشته باشیم. در نتیجه؛ رسیدن به یک تناسب میان کیفیت و حجم، برای بارگذاری تصاویر jpeg در وبسایت‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد. گوگل قادر به درک محتوای تصویر و ارتباط معنایی آن با محتوای متنی است.

(در ویدیو”اهمیت Exif تصاویر در سئوی تصویر” به شما آموزش میدهیم، شما هم از کپی برداری دیگران سود ببرید) پس این گزینه خیلی توصیه نمیشود. تصور کنید الان مدیر یک سایت تازه کار وارد سایت تان میشود، بخشی از مقاله شما را کپی کرده و در سایت خودش قرار میدهد. خب تا اینجا مشکلی نیست و حتی گوگل با شناخت منبع اصلی محتوا که شما هستید، امتیاز سئوتان را افزایش میدهد. اما مشکل از آنجایی شروع میشود که مدیر گفته شده، در میان محتوای کپی کرده چند تصویر را هم از سایت شما کپی میکند. همانطور که در مثال بالا میبینید، یک تصویر با متن جایگزینی حاوی کلمه کلیدی و یکی بدون کلمه کلیدی قرار گرفت. در واقع شما باید در این بخش عبارتی که تصویر را توصیف کند قرار دهید و ترجیحا جهت سئو بهتر، کلمه کلیدی را در هر جا که امکانش بود، قرار دهید.

انواع فرمت‌های موجود برای تصاویر دیجیتالی، از لحاظ ساختار و شیوه‌ی شکل‌گیری در دو دسته کلی قرار می‌گیرند. تصاویر با ساختار شطرنجی (Raster)، که ما آن‌ها را با پیکسل‌ها می‌شناسیم و تصاویر بُرداری (Vector)، که طراحان گرافیک احتمالا آشنایی و سر و کار بیشتری با آن‌ها‌ دارند. اگر این آزمون ساده را در چند سایت و صفحه متفاوت انجام دهیم، به سادگی درک می‌کنیم که تنها دو راه برای انتقال پیام از طریق تصویر به مخاطب وجود دارد؛ درج توضیحات (Caption) در پایین تصویر یا نگارش مستقیم متن بر روی تصویر. می‌توانید از فراخوانی (Call-to-action) در لینک‌های تصاویر استفاده کنید تا کاربران را به انجام عملی خاص مانند خرید یا ثبت نام وادار کنید. برای ویرایش اگزیف تصاویر، می توانید در ویندوز روی یک تصویر کلیک راست کنید و گزینه ی  Properties را انتخاب کنید.

بهینه‌سازی تصاویر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای استراتژی سئو است که نه تنها می‌تواند عملکرد کلی وب‌سایت را بهبود بدهد، بلکه می‌تواند تجربهٔ کاربری و احساس رضایت مخاطبان از وب‌سایت ما را افزایش دهد. در واقع، هدف اصلی از سئو تصویر، بهبود تجربهٔ کاربری و ایجاد حس رضایت برای آن‌ها است و همین مسئله موجب می‌شود موتورهای جستجو سایت ما را سایتی باکیفیت و ارزشمند بشناسند. به کارگیری این تکنیک‌ها در سئو عکس باعث می‌شود تا سرعت سایت ما به‌طور قابل توجهی افزایش یابد و مخاطبان ما سریع‌تر به محتوای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند؛ از طرف دیگر، موتورهای جستجو هم سریع‌تر صفحات ما را بررسی و تایید کنند. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

در متن alt نباید بیش‌ از حد از کلمات کلیدی استفاده کنیم؛ چرا که این روش از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه به حساب می‌آید و می‌تواند منجر به جریمه شدن سایت و کاهش رتبهٔ صفحات آن شود. جهت انجام این کار ابزارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها نرم‌افزارهای ویرایشگر تخصصی و برخی، وب‌سایت‌های آنلاینی هستند که کاهش حجم را با حفظ کیفیت انجام می‌دهند. بهتر است ابزاری را انتخاب کنید که خروجی آن برای استفاده در سایت مناسب‌تر باشد. البته به این نکته دقت کنید که فشرده‌سازی و کاهش حجم تصاویر به معنی کم کردن کیفیت آن‌ها نیست زیرا تصاویر بی‌کیفیت، تفاوتی با عدم استفاده از تصویر نداشته و چه بسا گوگل تصور کند ارزشی برای مخاطب خود قائل نیستید. کاهش حجم و فشرده‌سازی تصاویر باید تا جایی انجام شود که کیفیت تصویر حفظ شود. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم.

با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. به عبارت ساده‌تر، سئو تصویر به معنای کمک کردن به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای تصاویر شما است.

با کاهش حجم فایل تصویر، بارگذاری آن در صفحات وب سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرد. نکته مهم در فشرده‌سازی تصاویر رسیدن به تعادلی قابل‌قبول بین حجم تصویر و کیفیت آن است. با استفاده از فرمت GIF می‌توانید تصاویر متحرک یا انیمیشنی به وب‌سایت اضافه کنید. فایل‌‌های GIF در زمان فشرده‌سازی افت کیفیت پیدا نمی‌کنند اما معمولا حجم آن‌ها زیاد است و بارگذاری صفحه را کند می‌کنند. به علاوه گوگل با استفاده از متن جایگزین موضوع و محتوا را بهتر درک می‌کند. برخلاف نام تصویر، متن توصیفی و جایگزین می‌توان طولانی هم باشد و حتی استفاده از کلمه کلیدی در آن بلامانع است.

همینطور تمامی تصاویر جدید سایت تان را هم بهینه کرده و از کاهش سرعت سایت جلوگیری میکند. در ضمن به تازگی این افزونه گزینه لود تنبل را هم به قابلیت های قبلی اش اضافه کرده. در حداقل ترین حالت ممکن، بهتر است کلمه کلیدی صفحه تان را به انگلیسی در گوگل جستجو کنید، سپس از میان تصاویر، عکس های مرتبط را دانلود و در صفحه بگذارید. البته می‌توانید جزئیات بیشتری را در مورد تصاویر سایتتان به گوگل بدهید. اضافه کردن نقشه سایت تصاویر و ثبت آدرس عکس ها در آن، اقدام دیگری است که می‌توانید انجام دهید تا گوگل به تمام عکس های شما دسترسی پیدا کند.

بهینه سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری سریعتر و فرصت‌های رتبه بندی بهتر را ایجاد می‌کند. شما باد تصاویر سایت را به صورتی در سایت قرار دهید تا زمانی که کاربری صفحه ای از سایت را در فیسبوک، توییتر و… به اشتراک میگذارد تصاویر به صورت صحیح نمایش داده شوند. می‌توانید آنها را در کد HTML جستجو کنید و بررسی کنید که لینکی که در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، تصویری قابل کلیک و توضیحات مناسبی دارد یا نه. برای اینکه از سرعت سایت خودتون مطلع بشید میتونید از PageSpeed Insights استفاده کنید. اگر تا به حال تجربه سئو تصاویر را نداشته باشید، احتمالا این پرسش در ذهن شما نقش می‌بندد که تصاویر چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟ پاسخ این است که ما از هر طریقی در تلاش هستیم تا برای وب‌سایت ورودی بگیریم. با سئو تصاویر یا به بیان بهتر، با رعایت اصول سئو تصاویر، راه تازه‌ای برای افزایش ترافیک سایت باز می‌شود.

استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. ما یک تیم از جوانانی هستیم که پس از سال ها تجربه کاری و کسب مهارت های برتر  در برترین دانشگاه ها و سازمان ها ، همراه شما شده ایم تا بهترین آموزشگاه کسب مهارت های شغلی کشور را ،‌ با عشقی که در وجودمان هست بسازیم . همچنین اطمینان از اینکه ویژگی‌های عرض و ارتفاع را برای هر عنصر تصویر و ویدیو لحاظ می‌کنید، کلیدی است.

اما نکته مهمی در مورد آن وجود دارد آنهم اینکه شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید. بلکه با سئو عکس ها، کمک میکنید این تصاویر در نتایج جستجو و مخصوصا در بخش تصاویر گوگل نمایش داده شده و از این طریق هم به سایت تان بازدید جذب میکنید. سئو عکس مهم است چون به بهبود تجربه کاربری می کند و باعث افزایش دیده شدن سایت در نتایج جستجو می شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند کلماتی که از قلم افتاده‌اند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدف‌گذاری بسازید.

متن آلت یا متن جایگزین، یک متن است که در کدهای هر تصویر در سایت شما قرار میگیرد. در واقع شما به عنوان مدیر سایت، در نوشتن، ننوشتن و چه چیزی نوشتن آن آزادید. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که باید حداقل به ازای هر 300 کلمه یک تصویر در محتوا استفاده شود. شما می بایست تشخیص دهید که برای محتوایتان چند تصویر مناسب است و همان تعداد را به کار ببرید. اگر به دنبالبررسی سئو سایت خود هستید پیشنهاد میکنیم از جت سئو استفاده کنید. جت سئو یکافزونه سئو کروم هم دارد که به کمک آن می توانید مشکلات فنی هر صفحه از سایت خود یا رقبا را به راحتی بیابید.

خوشبختانه روز به روز به کمک تکنولوژی‌های جدیدتر علاوه بر کاهش حجم و افزایش کیفیت تصاویر، موتورهای جستجوگر نیز درک بهتری از تصاویر سایت‌ها پیدا می‌کنند. این موضوع برای افرادی که فعالیت‌های سایتشان را بر پایه تکنیک‌های کلاه سفیدِ سئو و رضایت کاربران قرار داده‌اند یک خبر خوب است. چرا که نتیجه‌ی این تغییرات، افزایش سهم تصاویر در نتایج موتورهای جستجوگر است و پایبندی ما به بهینه‌سازی تصاویر، سهممان از این بازار را بیشتر خواهد کرد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود. کلمات کلیدی باید طبیعی، مرتبط و با چگالی مناسب توزیع شوند تا هم تجربه کاربری بهتری ایجاد شود و هم رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

برای این کار می توانید از افزونه Simple Image XML Sitemap استفاده کنید. برای درک بهتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک‌های حرفه ای سئو با ما در دوره سئو همراه باشید.

ایندکس تصاویر در کنار نتایج جستجو یک ویژگی و مزیت بسیار عالی بود که کاربران از آن لذت می‌بردند، اما بعد از مدتی متوجه شدند که گوگل برخی از تصاویر آن‌ها را نشان نمی‌دهد. هنگامی که این مشکل گسترده‌تر شد، افراد زیادی از جمله  کیسی مارکی بنیان‌گذار Media Wyse اطلاعاتی در مورد این مسئله ارائه کردند. Google SearchLiaison در این باره اعلام کرد که گزارش را به تیم جستجو منتقل می‌کند. همچنین میتوانید قبل از آپلود تصاویر در وب سایت خود، اندازه فایل آنها را با imageoptim بهینه نمایید. معمولا آلت alt تصاویر در سایت قابل مشاهده نمیباشد، درصورتیکه تصویری پیدا نشود یا شکسته شده باشد کاربرانی که سایت را مشاهده مینمایند میتوانند متن جایگزین تصویر را که مثلا میتواند موضوع تصویر باشد مشاهده نمایند.

این کار را می‌توانیم به‌سادگی روی کامپیوتر خود و با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ انجام دهیم. به این صورت که تصویر را در فتوشاپ باز می‌کنیم و سایز تصویر را تغییر می‌دهیم تا حجم آن کم شود؛ در نهایت تصویر را به‌صورت Save for Web ذخیره می‌کنیم. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای افزایش ترافیک وب‌سایت و بهبود سئوی آن است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. Removal؛ سریع‌ترین راه حذف صفحات از نتایج جستجو نحوه ساخت فایل Robots.txtدر خصوص افزایش سرعت ایندکس و بررسی سریع‌تر صفحات سایت هم پیشنهاد می‌کنیم مقاله سایت مپ و بودجه خزش را مطالعه کنید. باتوجه به اینکه سایت شما تازه تاسیس است و به تازگی دسترسی ربات‌ها را باز کرده‌اید، دیرایندکس شدن صفحات کاملاً طبیعی است.

اگر زمان بیشتری دارید، بهترین گزینه استفاده از ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای تولید تصاویر است. ابزارهایی مثل Bing Create «+»، هوش مصنوعی فتوشاپ و در سطوح پیشرفته‌تر Midjourney «+» هم خیال شما را از استفاده از تصاویر اصلی راحت می‌کند. می‌توانید پرامپت موردنیاز برای تولید تصویر را هم به کمک Chatgpt بنویسید. بسته به چارچوب و طراحی سایت شما، حداکثر عرض مناسب برای تصاویر سایت متفاوت است. عرض تصاویر باید به‌گونه‌ای باشد که از هر طرف مقداری فضای خالی در صفحه وجود داشته باشد. در بعضی سایت‌ها بسته به موضوع و محتوا، این میزان بیشتر بوده و برای دسته‌بندی یا تبلیغات سایت استفاده می‌شود و در بعضی سایت‌ها این فضا کمترین مقدار را داشته و متناسب با اندازه صفحه اصلی است.

ویژگی alt مشابه تگ عنوان، برای توصیف محتویات یک فایل تصویری استفاده می‌شود. یک راه آسان دیگر برای تقویت سئو با دادن سیگنال‌های مناسب به موتورهای جستجو در مورد محتوای شما از طریق تصاویر است. عکس‌هایی که از وب سایت‌هایی چون Shutterstuck و Adobe stock و Freepik می گیرید خوب است و می توانید به راحتی و بدون افت کیفیت، تغییر سایز داده اما اینگونه تصاویر می توانند در سایت‌های دیگر نیز وجود داشته باشند. از سوی دیگر، محتواهایی که ارتباط سریعی با مخاطبان برقرار کنند از نظر گوگل اولویت بالایی دارند و محتواهای گرافیکی با انبوهی از مخاطبان که درک اطلاعات تصویری در سیستم ادراک آنها بهتر انجام می‌شود، ارتباط فوری و موثر برقرار می‌کنند. حتماً دقت کنید که سایز و ابعاد تصویر مندرج شده در صفحه وب سایت در حالت موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده می شود. حتی اینکه آیا برای سئو کردن تصاویر خود از سایت‌های مخصوص آن استفاده می‌کنید یا از طریق سیستم وردپرسی سایتتان تصاویر را سئو می‌کنید روی نتیجه‌ای که از بهینه‌سازی تصاویر می‌گیرید، تأثیر می‌گذارد.

این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیش‌بینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوه‌بر این، با قابلیت‌هایی مثل Keyword Gap می‌توانید شکاف‌های استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه‌بندی خود بیابید. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل می‌شوند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری