یک دهه بعد ، FDA هنوز در حال کار بر روی اختیارات کنگره است که به FSMA معروف است


نظر

ده سال پیش ، در 4 ژانویه 2011 ، قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی FDA (FSMA) امضا شد و وظیفه کنگره روشن بود: پاسخ دادن به شیوع بیماری های منتقله از غذا کافی نیست. در وهله اول باید از آنها جلوگیری کنیم. FSMA به دلیل نگرانی های گسترده در میان قانونگذاران ، آژانس های بهداشت عمومی ، صنعت و مصرف کنندگان تقویت شده است ، زیرا شیوع مواد غذایی در بسیاری از کشورها باعث بیماری شدید و مرگ هزاران نفر از مردم و حیوانات در ایالات متحده شده است.

نتیجه این امر بزرگترین بازنگری در سیستم ایمنی مواد غذایی ملی از زمان قانون فدرال غذا ، دارو و لوازم آرایشی از سال 1938 است.

یک دهه بعد ، چه می توانیم بگوییم که به دست آمده است؟

به دلیل FSMA ، کسانی که غذای ما را تولید ، تولید ، بسته بندی ، ذخیره ، واردات و حمل و نقل می کنند اکنون هر روز اقدامات عینی را برای کاهش خطر آلودگی انجام می دهند. نتیجه این است که غذای ایمن تری در آن کشور اعم از تولید داخل یا وارداتی باشد.

نکته مهم ، در نتیجه FSMA ، طی دهه گذشته بیشتر در مورد اهمیت ایمنی مواد غذایی صحبت شده است. این فراخوان برای اقدام از سالن های کنگره به مزارع ، تأسیسات تولید مواد غذایی ، اتاق های شرکت و مصرف کنندگان در سراسر جهان گسترش یافته است.

ما می فهمیم که هنوز کارهایی برای انجام وجود دارد. ما با یک چشم انداز از کجا پیش می رویم و تمایل به تغییر مسیر در صورت لزوم ، کار را شروع کردیم. راستش را بخواهید چالش هایی وجود داشت که انتظار نداشتیم. تولید مواد غذایی به طور مداوم در حال تکامل است ، همچنین عوامل بیماری زا که می توانند باعث آلودگی شوند. ما با ذینفعان کار کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که الزامات نه تنها روی کاغذ خوب به نظر می رسند ، بلکه در عمل نیز خوب عمل می کنند.

ما تمام تلاش خود را کردیم تا درمورد کارهایی که انجام می دهیم و چرایی آنها پیشاپیش باشیم. در حقیقت ، شفافیت مشخصه این سفر است که ما آن را FSMA می نامیم.

فرانک جاناس ، مرکز کلاه FDA ، با تولید کنندگان سبزیجات برگ دار در منطقه یوما در آریزونا صحبت می کند. معاون کمیساریای سازمان غذا و داروی آمریکا در ژانویه 2020 برای بحث در مورد اقدامات ایمنی غذا به این منطقه سفر می کند.

از کجا شروع کردیم
پس از قانونی شدن FSMA ، اداره غذا و داروی ایالات متحده در راه همکاری برای تغییر سیستم ایمنی مواد غذایی ما گام برداشت. رهبران و کارشناسان FDA از زارعان ، تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و سایر افراد در زنجیره تأمین جهانی کمک دریافت کردند. این سطح پوشش بی سابقه پس از صدها بازدید در محل ، جلسات عمومی و جلسات شنود ، نسخه پیش نویس الزامات FSMA را شکل داد.

حتی وقتی پنج سال پیش نهایی کردن الزامات FSMA را شروع کردیم ، نیاز به تغییر کاملاً مشهود بود. به عنوان مثال ، ما از طرف ذینفعان شنیده ایم كه برخی از استانداردهای مربوط به آب كشاورزی – عاملی در برخی شیوع های مربوط به تولید – بسیار پیچیده و دشوار است برای پیاده سازی. ما تاریخ انطباق را به تعویق انداخته ایم ، صدها تور کشاورزی را انجام داده ایم و نیازهای جدید آب در کشاورزی را پیشنهاد می دهیم که به نظر ما عملی و مثر است.

با استفاده از FSMA ، ما کار خود را متفاوت از هر زمان دیگر با صنعت غذا ، با همکاران نظارتی محلی و خارجی و با گروه های حمایت از حقوق مصرف کننده متفاوت انجام دادیم. ما با هم این شناخت را داریم که حفظ ایمنی مواد غذایی برای سلامت عمومی مفید است ، برای تجارت خوب است و انجام آن درست است.

پیشرفت FSMA
ما هفت قانون اساسی را تشریح کرده ایم که اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر ریسک را برای افرادی که تحت پوشش FSMA قرار دارند و مواد غذایی محلی و وارداتی را تولید ، تولید ، فرآوری ، بسته بندی ، ذخیره و حمل و نقل می کنند ، شرح می دهد.

تأسیساتی که برای انسان و حیوان غذا تولید می کنند باید دارای برنامه های ایمنی غذایی باشند که شامل تجزیه و تحلیل خطر و کنترل های پیشگیرانه مبتنی بر ریسک برای به حداقل رساندن یا جلوگیری از این خطرات باشد. این قوانین شامل الزامات فعلی برای روشهای خوب تولید و استانداردهای پیشگیرانه برای تولیدکنندگان خوراک است. ایمن نگه داشتن غذا برای حیوانات خانگی و حیوانات تولید کننده مواد غذایی ، قسمت مهمی از یک سیستم ایمنی غذایی موثر است.

FSMA نظارت نظارتی بر واردکنندگان غذا و غذا را به شدت تغییر داده است. تحت FSMA ، اکنون استانداردهای نظارتی علمی ، پایه ای برای کشت ، جمع آوری ، بسته بندی و ذخیره میوه ها و سبزیجات وجود دارد. واردکنندگان موظفند تأیید کنند که تأمین کنندگان خارجی آنها از استانداردهای جدید پیشگیری FDA با هدف جلوگیری جلوگیری می کنند و یک برنامه اعتباربخشی برای حسابرسان شخص ثالث برای انجام ممیزی های ایمنی مواد غذایی موجودیت های خارجی وجود دارد.

ما برای تقویت کنترل ایمنی مواد غذایی در ایالات متحده از نزدیک با نهادهای نظارتی در کانادا ، مکزیک ، اروپا ، چین و سایر شرکای تجاری همکاری کرده ایم.

شرکت های حمل و نقل مواد غذایی باید از اقدامات حمل و نقل که خطری برای ایمنی مواد غذایی است جلوگیری کنند. حفاظت از غذا اولویت دیگر است ، زیرا برخی از تأسیسات غذایی ثبت شده انسان برای کاهش آسیب پذیری آنها در برابر جعل عمدی که برای ایجاد آسیب گسترده در مردم ، از جمله اقدامات تروریستی طراحی شده است ، مورد نیاز است.

ما م agenciesسسات اجرای قانون اضافی داریم ، مانند تشنج های اجباری درصورتی که تولید کننده ای نتواند داوطلبانه غذای خطرناک را از بازار خارج کند و برای جلوگیری از فروش یا توزیع مواد غذایی خطرناک ، ثبت نام را به حالت تعلیق درآورد.

در صورت نهایی شدن ، قانون ردیابی مواد غذایی پیشنهادی ، که در سپتامبر سال 2020 منتشر شد ، م componentsلفه های اصلی را برای هماهنگی عناصر اصلی داده و رویدادهای پیگیری حیاتی مورد نیاز برای بهبود قابلیت ردیابی ، شناسایی می کند. در اصل ، این امر به سیستم ایمنی غذا این امکان را می دهد تا با همان زبان کمیاب صحبت کند و به شناسایی سریع منشا غذای آلوده کمک کند.

تقویت مشارکت ها
آژانس همچنین از کار ما با رهبران دولت ، صنعت ، دانشگاه و اتحادیه های خصوصی-خصوصی برای افزایش تأثیر ما استفاده می کند. ما مشارکت هایی را ایجاد کرده ایم و به طور پیوسته برای چشم انداز خود از یک سیستم ایمنی غذایی یکپارچه از طریق همکاری به عنوان یک وابستگی داخلی با دولت و شرکای محلی ، که با اشتراک و هماهنگی تعیین می شود ، کار کردیم.

FDA از نزدیک با شرکای اجرای FSMA ایالتی ما همکاری می کند ، از جمله ارائه آموزش در استانداردهای FSMA برای هر دو قانونگذار ایالتی و فدرال ، به طوری که رویکرد ثبات وجود دارد ، صرف نظر از اینکه کدام سازمان از مزرعه یا تاسیسات تحت پوشش بازرسی می کند.

ما میلیون ها دلار در برنامه های توافق نامه همکاری سرمایه گذاری کرده ایم که از تلاش های دولت برای نظارت بر انطباق با قوانین FSMA ، به ویژه قوانین کنترل پیشگیرانه غذا و خوراک و قانون ایمنی محصول پشتیبانی می کند.

ما سیستم عامل های جدید IT را توسعه داده ایم ، ده ها دفترچه راهنما منتشر کرده و کمک های فنی ارائه کرده ایم.

حرکت به جلو – دوره جدیدی از مدرنیزاسیون
به روزرسانی کاری نیست که شما فقط یکبار انجام دهید. در FDA ، این یکی از اصول راهنمای ما و تعهد ما به جامعه ای است که به آن خدمت می کنیم. ما بر اساس دستاوردهای FSMA خود در طی دوره جدید ایمنی غذایی هوشمندتر ، که در آوریل 2019 اعلام شد ، ایجاد می کنیم تا یک سیستم غذایی دیجیتالی ، قابل پیگیری و ایمن تر ایجاد کنیم. دوره جدید یک برنامه ایمنی غذایی هوشمند ، که در ژوئیه سال 2020 صادر شد ، یک نقشه راه 10 ساله برای دستیابی به این هدف ایجاد می کند.

این طرح بر اساس کارهایی است که FDA تحت FSMA برای تشویق و تشویق صنعت به منظور پذیرش داوطلبانه فن آوری های جدید انجام داده است که می تواند منجر به ردیابی پایان به پایان شود که می تواند به محافظت از مصرف کنندگان در برابر مواد غذایی آلوده منجر شود.

به طور مشابه ، این طرح به دنبال روش های جدیدی برای اطمینان از انجام این صنعت بر اساس قوانین FSMA است. به عنوان مثال ، FDA استفاده از فناوری را برای انجام بازرسی های از راه دور یا مجازی و ترویج استفاده از فناوری حسگر در صنعت برای نظارت بر بازرسی های مهم و پیشگیرانه در نظر خواهد گرفت.

ابتکارات عصر جدید همچنین استفاده از تجزیه و تحلیل علت ریشه را در مواردی که اقدامات کنترل پیشگیرانه با شکست مواجه می شوند ، بهبود می بخشد. تجزیه و تحلیل علت اصلی می تواند درک ما از چگونگی آلودگی یک ماده غذایی را بهبود بخشد و به صنعت در کنترل کنترل پیشگیرانه کمک کند. رهبرانی که FSMA را تصور می کردند ، هنگام ایجاد یک چارچوب نظارتی انعطاف پذیر که می تواند با پیشرفتهای علم و فناوری سازگار شود ، فقط این نوع پیشرفت مداوم را در ذهن داشتند.

اولویت دیگر در طرح دوره جدید ادامه و ایجاد فرهنگ های ایمنی غذایی در مزارع و م foodسسات غذایی در سراسر جهان است. اگرچه اهمیت شکل گیری نگرش ها و تعهدات مربوط به ایمنی مواد غذایی همیشه در FSMA مهم بوده است ، اما عصر جدید این اصل را برای اطمینان از درک هر یک از حلقه های زنجیره تأمین جهانی از مراحل گام های FSMA استفاده خواهد کرد. برای حمایت از مصرف کننده

بنابراین ، آیا در 10 سال گذشته با هم ایمنی غذایی را بهبود بخشیده ایم؟ قطعاً

آیا ما به همه چیزهایی که می خواستیم اطمینان حاصل کنیم که غذایی که برای خانواده خود سرو می کنید اطمینان پیدا کنیم؟ پاسخ صادقانه این است که ما هنوز روی آن کار می کنیم. ما با اطمینان تلاش می کنیم تا قوانین نهایی FSMA و اسناد راهنمای مربوطه نهایی و اجرا شوند. اما حتی وقتی به تمام این مراحل رسیده ایم ، همیشه با صنعت برای پیشرفت مداوم و مبتنی بر جدیدترین علوم و کاربرد فن آوری های جدید همکاری خواهیم کرد. ما هر روز همه کار ممکن را انجام خواهیم داد تا غذای ملت تا حد ممکن ایمن باشد.

به مدت 10 سال ، تیم های ویژه ای از متخصصان FDA و همچنین بسیاری از ذینفعان در حال اجرای FSMA بودند. من نمی خواهم بدون اعتراف به تعهد تزلزل ناپذیر آنها در ایجاد یک سیستم غذایی پیشگیرانه که به محافظت از همه در برابر بیماری های ناشی از غذا کمک می کند ، تعطیل کنم. در ذهن من تردیدی نیست که تعهد آنها جان انسان ها را نجات داده و نجات خواهد داد.

با گذشت هر سال ، الزامات FSMA بیشتر در سیستم جهانی غذا جای می گیرد و به عنوان بنیادی حیاتی برای ساخت در طول سفر مدرن سازی خود به دوره جدید عمل می کند. به این ترتیب ، ما به همکاری ، تفکر خارج از چارچوب و ایجاد یک سیستم غذایی دیجیتالی و قابل ردیابی ادامه خواهیم داد که باعث بهبود بیشتر ایمنی مواد غذایی و بهبود کیفیت زندگی مصرف کنندگان در این کشور و سراسر جهان شود.

فرانک جاناس

درباره نویسنده: فرانک جاناس معاون کمیسیون غذا و واکنش مواد غذایی در سازمان غذا و داروی ایالات متحده است ، سمتی که در دسامبر سال 2018 منصوب شد. وی مشاور ارشد کمیسیون FDA در تهیه و اجرای سیاست های ایمنی مواد غذایی است ، از جمله اجرای قانون مدرن سازی قابل توجه ایمنی مواد غذایی (FSMA). مسئولیت های وی شامل اولویت های ایمنی غذا مانند واکنش به شیوع ، تحقیقات پیگیری ، فعالیت های توقیف و نوآوری های زنجیره تامین است. قبل از پیوستن به FDA ، جاناس معاون رئیس ایمنی مواد غذایی در Walmart بود. جاناس رئیس سابق انجمن بین المللی ایمنی غذا (IAFP) و دریافت کننده جایزه رهبری جامع ایمنی مواد غذایی 2007 NSF است. وی همچنین در سال 2008 برنده جایزه همکاری FDA شد و در سال 2015 توسط STOP Foodborne Illness ، یک گروه حمایت از مصرف کننده ، به عنوان جایزه قهرمان حرفه ای ایمنی غذا لقب گرفت. یاناس ، میکروب شناس ، دارای مدرک لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه فلوریدا مرکزی و فوق لیسانس بهداشت عمومی از دانشگاه فلوریدا جنوبی است.

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)


منبع: kafsh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>