همانطور که من یک سری تخته مسلسل مانند به سمت انبوهی از دشمنان شلیک کردم که با یکی دیگر از توانایی های جادویی خود منجمد شدم، شروع کردم به درک آنچه می تواند باشد. بازی مهیج Forspoken . بازی اکشن ماجراجویی جدید Square Enix به محض اینکه به بازیکنان آزادی پارکور در دنیای باز خود و طناب زدن را می دهد خیره کننده می شود. متأسفانه، مدتی طول می کشد تا به آن نقطه برسد، و حتی زمانی که می رسد، او تلاش می کند تا روی آن تمرکز کند.
تکذیب کرد این اولین نسخه مهم AAA در سال و آخرین نسخه انحصاری پلی استیشن 5 است، بنابراین همه نگاه ها به راه اندازی آن دوخته شده است. هنگامی که بازیکنان مدتی برای کنترل کنترلها وقت داشته باشند، دویدن در اطراف دنیای باز گسترده و به خوبی طراحیشده Athia به همان اندازه ماجراجویی و هیجانانگیز است و مبارزه یک منظره بصری است که به تسلط بر سیستمها پاداش میدهد. با این حال، تاریخ تکذیب کرد سازگاری بسیار کمتر، با راندمان عالی و نوسانات قابل توجه که توسط سرعت و تحویل ضعیف آغشته شده است.
آشپزی کردن تکذیب کرد اگر روی نقاط قوت او تمرکز کنید جادو کنید، اما برای ورود به شکاف آهسته کمی خزیدن لازم است. وقفه های طولانی در داستان همچنین نمی تواند نشان دهد که بازی بهترین عملکرد را دارد. این نقصها باعث میشود که بازی بعدی بزرگ جهان باز نباشد، اما طرفداران فانتزی باید به عنوان یک جادوگر قدرتمند در دنیای وسیع مسابقه دهند.
شکست روایت
ادامه تکذیب کرد آلفری هالند، معروف به فرای، یک یتیم 21 ساله مشکل دار است که برای کریسمس به پادشاهی جادویی به نام آتنا (به سبک آلیس در سرزمین عجایب) منتقل می شود. او با یک دستبند جادویی بدبینانه روی بازویش بیدار می شود که به کنترل او کمک می کند. فرای به زودی متوجه می شود که پس از دیوانه شدن تانتاها، چهار زن حاکم این جهان، نیروی مرگباری به نام پارگی در حال ابتلا به آتئا است. در ابتدا، فرای نمیخواهد با هیچیک از اینها کنار بیاید و فقط میخواهد راه خود را به نیویورک بیابد، اما کاف و سایر دوستانی که در آتن پیدا کرد، او را به یک ماجراجویی نجاتبخش میکشانند.
سکانسهای گسترده روایت عموماً کار میکنند، زیرا دنیای او را از نگاه زنی به بازیکنان نشان میدهند که مدام دعوت به ماجراجویی را رد میکند و به دنبال نقشآفرینیهایی میافتد که معمولاً متوجه آن نمیشویم، مانند شخصیتهای او که مردم را برای منافع شخصی میکشند. . دیدن حساسیت AAA به سبک ژاپنی بر خلاف آنهایی که در آن یافت می شود، خوب است فاینال فانتزی پانزدهم برای توسعه دهنده Luminous Productions، که در یک دنیای فانتزی کاملاً جدید از دنیای غرب اتفاق می افتد. متأسفانه، این داستان به چند دلیل کاملاً جمع نمی شود.
دیدن یک شخصیت غیرسفیدپوست در یک بازی ویدیویی بزرگ دلگرم کننده است، و Luminous سعی می کند آن را با تمثیلی نژادی در مورد شخصیتی که در ابتدا احساس می کند در آتنا تحقیر شده و جا افتاده است، ترکیب کند. ولی تکذیب کرد او واقعاً علاقهای ندارد که این ایدهها را بهعنوان چیزی فراتر از داستانهای پسزمینه و منحرفکردن پنجره روایت تلقی کند (فری سابقه کار گستردهای دارد، همراه با سابقه دستگیری، اما چیزی بیشتر از یک بازی اولیه خواندنی نیست). هیچ طرحی وجود نداشت کامل همچنین با خیال راحت تحویل داده شد. چند ساعت اول این ماجراجویی 20 ساعته بیشتر بر روی روایت تمرکز میکند، تمرکز را از گیمپلی حذف میکند و تجربه را با بسیاری از داستانهای شخصیتی، داستانها و اصطلاحات اصطلاحی بارگذاری میکند که با اولین باری که آن را میشنوید، معنی ندارد.

با یک داستان از پیش بارگذاری شده و کنترل هایی که عادت کردن به آن ها کمی تمرین می طلبد، ساعات اولیه شروع می شود تکذیب کرد بدترین هستند شما چنین بازی های جهان باز موفقی را درک می کنید انگشتر بزرگتر که هر چه زودتر دو بازیکن در sandbox باشند، بهتر است. احساس نمی کند تکذیب کرد هرگز به این دلیل که برای انجام این کار عجله می کند، و در عوض باعث می شود این IP جدید خیلی بیشتر از زنگ احساس تنش کند. پیچش روایت در پایان نیز عمق جالبی به ماجرا میافزاید، که باعث میشود بخواهم بازی را از طریق آن ببینم. اما هرگز تلاش خود را برای ترکیب داستان و گیم پلی به خوبی از دست نمی دهد. در عوض، رگههای طولانی کنش بین طوفانهای طولانی روایت قرار میگیرد و جدایی بین آنها باقی میماند.
خوشبختانه، کاستی های روایت با اجرای خوب الا بالینسکا بیشتر شده است. در حالی که بازیگرانی که به بازیهای ویدیویی روی میآورند اغلب نتایج متفاوتی دارند، شیفتگی الا فری به برخی از مونولوگهای طولانی بازی، حتی اگر پر از اصطلاحات تخصصی باشد، مشهود است. افسوس، من معمولاً می خواستم از سوراخ خرگوش بپرم و به گیم پلی سرگرم کننده جهان باز آن لحظات برگردم.
Forspoken جذابیت یک جهان باز را دارد
بخش های روایی از تکذیب کرد که اساساً در شهر سیپال اتفاق میافتد، تاکید کمی بر نقاط قوت بازی دارد: مبارزه و اکتشاف. با این حال، بازیکنان با شروع بازی تا چند ساعت دیگر، سرگرمی های زیادی را در جهان باز کشف خواهند کرد. آتنا هنگامی که در کیفیت یا حالت تولید بازی میشود، با صخرههای ناهموار که به عنوان پسزمینه وهمآوری برای انواع بیومها و مناظر، از بیابان گرفته تا فضاهای باز، بسیار زیبا است. مزارع در کوه هایی که به نظر می رسد در حال فروپاشی هستند.

کاوش در این مناطق نیز سرگرم کننده است. به سادگی با نگه داشتن دکمه دایره، بازیکنان می توانند به سرعت در اطراف آتنا بدوند و حتی روی چیزهای دیگر پارکور کنند. با گذشت زمان، بازیکنان توانایی مبارزه و حتی موجسواری در آب را باز میکنند زیرا روشهای اکتشاف و دسترسی به مناطقی برای کاوش دائما در حال گسترش است. هنگام دویدن در اطراف آتن، Momentum احساس سنگینی می کند، اما بسیار بزرگ است، و با پیشرفت بازی جذاب تر و جذاب تر می شود.
در حین حضور در آتن، بازیکنان با ویرانههای دهکدهها و قلعههایی روبرو میشوند که قبل از شکاف وجود داشتهاند: بناهای تاریخی، پناهگاههای زائر که فری میتواند در آن استراحت کند، کاردستی کند، تجهیزات خود را ارتقا دهد و موارد دیگر. صرف نظر از اینکه بازیکنان در جهان باز چه کاری را انتخاب می کنند، بازی به آنها چیزی ارزشمند پاداش می دهد. همیشه میتوانید از یک مکان جدید دیدن کنید تا شنلها، گردنبندها یا میخهای جدید (و علاقهمندیهای قابل تنظیم همراه با آنها) و همچنین ورودیهای معروف یا افزایش آمار عمومی را پیدا کنید. حتی اگر هدف خاصی را هدف قرار نمیدهید، مانا برای ارتقای تواناییها و خزانههای فری با آیتمهای پراکنده در اطراف آتنا خواهید یافت.
بازیکنان پس از باز کردن نقشه پاداشی دریافت نمیکنند، اما با کاوش، جمعآوری و کاردستی قدرت کسب میکنند. در حین انجام این کار، فری با انواع مختلفی از دشمنان ویرانگر روبرو می شود و باید آنها را با جادو از بین ببرد و این منظره را در PS5 قابل مشاهده کند. او کار خود را با مهارت های سنگ و گیاه آغاز کرد، اما در طول داستان به آتش، آب و جادوی مبتنی بر انرژی دسترسی پیدا کرد. جادو به دو نوع حمله و پشتیبانی تقسیم می شود و بازیکنان برای موفقیت باید آنها را به طور موثر ترکیب کنند.
تا پایان تکذیب کرد در این بازی بازیکنان به چهار نوع مختلف جادو دسترسی خواهند داشت که هر کدام دارای سه نوع طلسم اصلی حمله و هشت نوع طلسم پشتیبانی برای باز کردن قفل هستند. هر طلسم متفاوت عمل می کند، اما از کهن الگوهای رایج پیروی می کند. به عنوان مثال، توانایی های فری مبتنی بر سنگ و گیاه برای مقابله با دشمنان گروهی عالی است، اما جادوی مبتنی بر آتش بعداً در برخوردهای انفرادی مفیدتر خواهد بود. پارکور همچنین نقشی در مبارزات بازی میکند، زیرا بازیکنان با استفاده از Flow با موفقیت از حملات طفره میروند و همچنین میتوانند آن را با انواع قویتر جادو ترکیب کنند.

با پیشرفت بازی، آمار فرای بهبود مییابد، طلسمها با انجام آزمایشهای جانبی بهبود مییابند و نبرد شدیدتر میشود. بازیکنان نه تنها با جلوه بصری تکنیک طلسم خود پاداش می گیرند، بلکه آسیب بیشتری نیز وارد می کنند. با این حال، چندین ساعت طول کشید تا به آن نقطه رسید تکذیب کرد در ابتدا جنگ چندانی وجود ندارد و کنترل ها در ابتدا احساس ناخوشایندی می کنند. حفظ زنجیره در حالی که از تمام ماشهها و ضربه گیرهای کنترلر برای استفاده از جادو استفاده میکنید، DualSense (و بازوی من) را تا حد خود کشیده است. ساعت ها تحقیق طول کشید تا به آن عادت کنم، اما همیشه به دنبال موفق ترین راه برای ترکیب توانایی های پارکور با توانایی های جادویی ام تا پایان بودم.
به آن زمان بدهید
این منحنی یادگیری اولیه فقط تاکید می کند مقدمه گفتاری به آرامی از دست دادن آن توانایی های جادویی وقتی به سیبیل برگشتم باعث شد بخواهم به دنیای باز برگردم. صحبت می شود او با اتخاذ این رویکرد به سادگی با نقاط قوت خود بازی نمی کند. در واقع، بخش های بزرگی از این دنیا وجود دارد که داستان اصلی هرگز نیازی به ورود بازیکنان به آنها ندارد. بیشتر داستان در یک شهر اتفاق می افتد و مناطقی از نقشه به عنوان فضای خالی باقی می ماند.

معروف تکذیب کرد چگونه بازیهای جهان باز را درست طراحی کنیم: همیشه مکانهای جالبی برای رفتن وجود دارد، مکانهای جالبی برای رسیدن به آنها وجود دارد، و همیشه برای شرکت پاداش دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که بسیار سخت است، چرخش در بازی بسیار طول میکشد، و گاهی اوقات بازیکنان در فصلهای خطیتر گروهبندی میشوند تا داستان بتواند پیشرفت کند.
من توصیه می کنم تکذیب کرد برای طرفداران اکشن و RPG، اما میخواهم آنها را یکی از سیوهای خود در دنیای باز و بیشتر طلسمهای بایپس و مبارزه از پرش باز کنند. این ماجراجویی زمانی در ضعیفترین حالت خود قرار میگیرد که بازیکنان را وادار میکند تا در بسیاری از محتوای روایی ضعیف که نتیجه آن زمان زیادی طول میکشد، بگذرند. بهترین ضربات آن بهدرستی تنظیم نشده و یا به خوبی رندر نمیشوند و بهعنوان یک دستبند سنگین عمل میکنند که مانع از جادوی واقعی این بازی میشود: یک بازی دنیای باز و زیبا که واقعاً احساس میکند نسل بعدی است.
مروری بر روندهای دیجیتال تکذیب کرد در PS5. همچنین در تاریخ 24 ژانویه برای PC منتشر خواهد شد.