[ad_1]

در این گزارش آمده است ، بسیاری از کشورهای اروپایی در تلاشند تا تمام بازرسی های برنامه ریزی شده خود را از مشاغل به دلیل مشکلات منابع انجام دهند.

این تجزیه و تحلیل شامل کنترل های کمیسیون ملی و اتحادیه اروپا در سال 2017 و 2018 در قانون مواد غذایی و خوراک ، بهداشت و رفاه حیوانات ، بهداشت گیاهان و محصولات محافظت از گیاهان ، محصولات ارگانیک و طرح های کیفیت است. یافته ها مربوط به قبل از لازم الاجرا شدن مقررات کنترل رسمی (OCR) در دسامبر 2019 است.

کنترل های رسمی توسط مقامات اتحادیه اروپا برای بررسی انطباق با تجارت انجام می شود. کشورهای عضو مسئول انجام کنترلهای رسمی مبتنی بر ریسک هستند که در برنامه های کنترل ملی چند ساله آنها (MANCP) برنامه ریزی شده است. اکثر کشورها گزارش کردند که سطح کارکنان ، منابع مالی و تجهیزات از موضوعات اصلی تأثیرگذار بر برنامه ها هستند.

نگرش آرام به غذا ایمنی معکوس دارد
اطلاعات بلژیک ، بلغارستان ، قبرس ، فنلاند ، آلمان ، یونان ، هلند ، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، اسلواکی ، اسپانیا و سوئد نشان می دهد که کاهش بودجه منجر به کاهش کارکنان ، گاهی اوقات کاهش بیشتر از سالهای گذشته شده است و از نظر مالی و مالی کافی نیست. منابع مادی

فنلاند ، آلمان ، یونان ، هلند ، لهستان ، پرتغال ، رومانی و اسپانیا اذعان کرده اند که نمی توانند همه وظایف پیش بینی شده در MANCP خود را انجام دهند. مالت ، اسپانیا و سوئد به مشکلات در استخدام نیروهای واجد شرایط اشاره کردند ، مشکلی که مشاغل غذایی نیز با آن روبرو هستند. در جمهوری چک ، فرانسه و هلند ، تعداد کارمندان برای رسیدگی به موارد خاص مانند تقلب در مواد غذایی و آماده سازی Brexit افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل داده ها ، آموزش ، استفاده از ابزارهای IT و کنترل های مبتنی بر میز به بهبود اثربخشی کنترل های رسمی کمک کرده است. و همچنین استفاده از توالی کل ژنوم برای تجزیه و تحلیل شیوع لیستریا و ایجاد شبکه های کنترل در بخش های خاص مانند افزودنی های مواد غذایی و طعم دهنده ها.

کمیسیون اروپا گفت ، هیچ گونه رضایت خاطر در مورد ایمنی غذا وجود ندارد و همه فعالیت های کنترل شده برنامه ریزی شده باید اجرا شوند.

“یک نگرش آرام نسبت به ایمنی غذا همیشه برمی گردد ، و در صورت بازگشت ، نه تنها می تواند سلامت عمومی را به خطر بیندازد بلکه بر اعتماد به نفس شهروندان و همچنین شرکای تجاری ما در کل سیستم غذایی اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد.” کمیسیون

اختلاف و عملکرد
بیشتر مشکلات عدم انطباق گزارش شده توسط مقامات ملی مربوط به خرابی در بهداشت ، نگهداری زیرساخت ها و اپراتورهایی است که نتایج بازرسی های خود را انجام نداده اند یا ثبت نکرده اند.

خطرات مرتبط با شرایط عدم انطباق در طی کنترل های رسمی مربوط به از دست دادن قابلیت ردیابی و خطرات ایمنی مواد غذایی ، مانند مواد حساسیت زا ، مسمومیت غذایی و آلودگی شیمیایی.

بیشتر کشورها اظهار داشتند که اپراتورهای تجاری هنوز شرایط قانونی را درک نمی کنند. بر اساس این گزارش ، عواملی مانند چرخش زیاد کارگر ، دشواری در یافتن کارکنان واجد شرایط و آموزش ناکافی به عدم اجرای ضوابط خاص توسط شرکت ها کمک می کند. حاشیه سود کمتر نیز دلیل اصلی اختلافات ذکر شده است. هلند گفت که انتشار نتایج کنترل های رسمی منجر به رعایت سطح بالاتری از سوی مشاغل غذایی شده است.

اجرا شامل هشدارهای شفاهی و کتبی ، توقیف و انهدام کالا ، تعلیق یا محدودیت تصویب ، جریمه و ارجاع به دادگاه است. فنلاند و لوکزامبورگ دسترسی اپراتورها به پشتیبانی مالی را محدود کرده اند. اجرای توزیع ، فروش ، برچسب گذاری و استفاده از سموم دفع آفات و برچسب گذاری مواد غذایی برای مصرف کنندگان نیز همچنان یک چالش مهم است.

کلاهبرداری مواد غذایی و فروش آنلاین به عنوان چالش
حادثه فیپرونیل در تخم مرغ در گزارش های بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه ، مجارستان ، ایتالیا ، هلند و لهستان گنجانده شده است.

بلژیک ، دانمارک ، فنلاند ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، ایتالیا ، لتونی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالت ، هلند ، اسپانیا ، سوئد ، اسلوونی و انگلیس تقلب در مواد غذایی و فروش آنلاین را یک چالش می دانند. اتریش ، کرواسی ، فنلاند ، آلمان ، ایتالیا ، لتونی ، لوکزامبورگ ، مالت و پرتغال خاطرنشان می کنند که همکاری با سایر مقامات در زمینه تقلب در مواد غذایی در سال های اخیر بهبود یافته است.

کنترل DG Sante بر کشورهای عضو نشان داده است که آنها سیستم هایی برای اطمینان از انطباق با الزامات اتحادیه اروپا دارند ، اما در برخی از کشورها کاستی هایی در اجرای کنترل های رسمی وجود دارد و هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد.

فقط جمهوری چک ، استونی ، فنلاند ، لتونی ، لیتوانی و اسلواکی گزارش های خود را در زمان 2017 و 2018 به موقع ارائه دادند. برخی از کشورها در دریافت آخرین گزارش سال 2017 از کمیسیون در آوریل 2019 بسیار دیر رسیدند و در ژوئن 2020 هنوز حتی یک گزارش برای سال 2018 دریافت نکرده بود.

همه کشورهای عضو اظهار داشتند که آنها از طریق ارزیابی های مبتنی بر ریسک ، فراوانی کنترل های رسمی را تعیین کردند ، اما هیچ یک از آنها روش مورد استفاده را توصیف نکردند. ارزیابان کشور سوم تحت برنامه های مختلف تضمین کیفیت خصوصی تجارت غذا و خوراک اتحادیه اروپا را تأیید می کنند. بعضی از کشورها از اطلاعات این برنامه ها در ارزیابی ریسک خود استفاده می کنند. هیچ یک از گزارش های سالانه حاوی اطلاعاتی درباره اثربخشی سیستم های کنترل رسمی نیست.

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)

[ad_2]

منبع: kafsh-news.ir