[ad_1]

توصیه های ایمنی غذایی برای زنان باردار در نیوزلند به روز شده است ، از جمله تغییراتی در پیشنهادات ماهی ، برخی پنیرها و محصولات شیر ​​خام.

تمرکز بر لیستریا مونوسیتوژنز ، توکسوپلاسما گوندی ، متیل جیوه و کافئین است ، زیرا این خطرات اثرات خاصی بر روی جنین دارند. برای سالمونلا و کمپیلوباکتر ، که با پیامدهای نامطلوب در دوران بارداری همراه هستند ، داده های اپیدمیولوژیکی پشتیبانی ضعیف تر هستند.

مشاوره ایمنی غذایی نیوزیلند در دوران بارداری در سال 2007 منتشر شد. موسسه علوم و تحقیقات محیطی محدود (ESR) به به روزرسانی دستورالعمل ها کمک کرد.

نکات بروزرسانی
کلر مک دونالد ، رئیس تحقیقات عملیاتی ایمنی غذایی در نیوزلند ، گفت که این به روزرسانی فرصت ها و روش های بیشتری را برای کاهش خطر بیماری های منتقله از طریق غذا فراهم می کند.

وی گفت: “ما غذاهای جدیدی را بررسی کردیم که قبلاً مورد بررسی قرار نگرفته اند زیرا می خواهیم زنان باردار به روزترین اطلاعات مربوط به ایمنی مواد غذایی را داشته باشند تا بتوانند از رژیم غذایی متنوعی برخوردار شوند و سالم بمانند.”

“مهم است که زنان باردار بدانند که چه مواردی ایمن نیست تا بتوانند از عفونت های خطرناکی مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز جلوگیری کنند که این امر می تواند شدیدتر از زنان غیر باردار بر آنها تأثیر بگذارد. ما اکنون بیش از چند سال پیش درباره ایمنی غذا اطلاعات داریم و این مهم است که افراد آموزش ببینند و اقدامات ساده ای مانند شستن محصولات و پختن صحیح برخی مواد غذایی را انجام دهند. “

این راهنما توصیه می کند قبل از خوردن غذا ، از جوانه های دانه ای مانند یونجه یا ماش و گیاهان خشک پختن دقیق و اجتناب از آب میوه های غیر پاستوریزه و شراب غیر الکلی جلوگیری شود. خربزه های کامل باید قبل از برش شسته و خشک شوند و میوه های منجمد قبل از خوردن کاملاً آماده شوند.

تغییر در دستورالعمل ها
ایمنی مواد غذایی در نیوزیلند توصیه های رایج در مورد پنیرهای نرم پاستوریزه کم اسید مانند بری ، کاممبرت ، آبی ، ریکوتا ، موزارلا و فتا را تقویت کرده است که به زنان باردار توصیه می کند آنها را بخورند مگر اینکه پخته شوند.

این توصیه این است که دو روز بعد از باز کردن ، محصولاتی مانند شیر پاستوریزه یا ماست را دور بریزید. شواهد علمی بررسی شده نشان داده است که اگر محصولات در بسته بندی اصلی خود در یخچال نگهداری می شوند و مراقبت می شود که در هنگام استفاده از درب ها آلوده نشوند ، رعایت توصیه های تولید کنندگان بر روی برچسب ایمن است.

این گزارش مروری بر نکات بستنی شیرین را ارائه می دهد. با این حال ، نظر متخصص این است که با توجه به احتمال وجود لیستریا در محصول از طریق فرآوری ، دستورالعمل های فعلی برای جلوگیری از آن در دوران بارداری کافی است.

محصولات نانوایی مانند کیک ، برش و کلوچه با خامه یا خامه اضافه شده نباید مصرف شوند ، مگر اینکه خامه تازه باز شده و کرم خانگی و تازه باشد. شیر خام غیر پاستوریزه نباید مصرف یا استفاده شود و پنیرها ، ماهی خام و تخم مرغ های خام نباید مصرف شوند.

نکاتی درباره هر نوع گوشت خام ، از جمله مرغ یا سایر طیور ، گوشت گاو و گوشت خوک یا مواد زائد خام ، مانند قلب ، کبد و کلیه ، نباید خورده شوند یا چشیده شوند. هنگام پختن به صورت ، دهان یا چشمها دست نزنید. دستان خود را پس از لمس گوشت خام بشویید و خشک کنید. بر اساس این گزارش ، نکات اضافی ممکن است شامل تمیز کردن سطوح و ظروف کار و شستن نشدن پرندگان خام باشد.

سالاد های آماده و سالادهای غذاهای لذیذ را نباید خورد. سالادهای سبز برگی از قبل بسته بندی شده نیز نگران کننده هستند. سوشی خریداری شده در فروشگاه نباید خورده شود ، در حالی که تحت شرایط خاص می توان خانگی مصرف کرد. باید از هوموس و تاهینی پرهیز کرد.

در حال حاضر محدودیتی در تعداد وعده های غذایی در هفته برای سنگهای قیمتی ، حتی سنگ معدن سنگی ، پرتقال درشت ، ماسوره و ماهی سنگ صاف وجود ندارد. نکات قبلی وعده های هفتگی محدودی برای به حداقل رساندن میزان مصرف جیوه دارند

تجزیه و تحلیل FAO و WHO پیشنهاد می دهد ماهی تن از گیاهان آلباكور ، باس ، هاك ، هاپوكا ، اسكیت ، پراكنده و سمپاش ، كه به عنوان سه تا چهار وعده در هفته طبقه بندی می شوند. می تواند به عنوان یک محدودیت غیر ضروری طبقه بندی شود.

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)

[ad_2]

منبع: kafsh-news.ir