مدیر عامل موندلز چالش های برخورد با COVID-19 را به اشتراک می گذارد


مدیر اجرایی Mondelēz توضیح داد که این شرکت چگونه با بسیاری از چالش هایی که در طی شیوع ویروس کرونا مواجه شده بود کنار آمد.

دیرک ون دو پوت ، رئیس و مدیرعامل موسسه Mondelēz International ، بزرگترین مشکل در آغاز بحران را عدم اطمینان دانست.

وی گفت: “اگر با بحران ایمنی غذا ، مثلاً با عفونت سالمونلا در گیاه روبرو هستید ، می دانید به دنبال چه چیزی باشید ، چه کاری باید انجام دهید ، می توانید به مطالعات موردی بروید ، اما در این مورد هیچ کتاب بازی وجود نداشت.” به شرکت کنندگان در کنفرانس مجازی ابتکار جهانی ایمنی غذا در سال 2021 گفت

“ما حدود 120 کارخانه در سراسر جهان داریم و شروع به تماشای هر روز کار مردم می کنیم. در طی یک تا دو ماه اول ، افزایش مداوم میزان بزرگ بودن و شروع تأثیرگذاری (عملیات) در سراسر جهان شگفت انگیز بود.

“شما باید با تمام آن جبهه هایی کنار بیایید که احتمالاً مشکلی پیش می آید و باید برای آن آماده می شدید. با ادامه بحران ، ما به آن عادت کرده ایم و مشخص شده است که واقعاً باید روی چه چیزی تمرکز کنیم. بزرگترین چالش حفظ زنجیره تأمین بود. “

موندلز دائماً کارخانجات خود را بازرسی می کند و از تأمین کنندگان بازدید می کند ، اما فعالیتهای شخصی عادی در هنگام شیوع بیماری امکان پذیر نیست ، بنابراین تغییر شامل استفاده از بازرسی های ایمنی غذایی مجازی است.

در همه جبهه ها آماده شوید
وان دو پوت گفت که آمادگی مهم است ، اما ندانستن بحران به این معنی است که او همیشه راهی برای واکنش پیدا می کند.

“در موندلز ، ما به جای تیم های ویژه مدیریت وضعیت ، این سیستم را داریم ، یک سیستم جهانی برای هر کشور در جهان و در هر کارخانه وجود دارد. وقتی شرایطی بوجود می آید ، می توانیم از این تیم ها بخواهیم در مورد آنچه باید اتفاق بیفتد بحث کنند.

“ما یاد گرفتیم که زمانی است که نمی توانید زیاد بداهه پردازی کنید. سبک من معمولاً به مردم در سراسر دنیا امکان می دهد مسئولیت را بر عهده بگیرند و کار خود را ادامه دهند و من خودم را به عنوان مربی می بینم که به آنها کمک می کند تا موفق شوند. در چنین زمانی ، به عنوان یک رهبر ، شما باید در مورد اولویت های خود ، چارچوب خود و کارهایی که می خواهید مردم انجام دهند ، راهنمایی جدی کنید.

“شما باید با اولویت های خود شفاف باشید ، ما نمی دانستیم چه اتفاقی می افتد ، بنابراین مجبور شدیم انواع اقدامات را انجام دهیم. ما نمی دانستیم که آیا انسان می تواند به ظهور در گیاهان ادامه دهد ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که تجهیزات مناسبی را در اختیار داریم. “

این شرکت چهار اولویت داشت که اولین مورد ایمنی همکاران ، مشتریان و مصرف کنندگان است.

“اولویت دوم تداوم تجارت بود. در مورد ما ، مصرف محصولات ما ، به ویژه در آمریکای شمالی ، افزایش یافته است. بنابراین نه تنها کارخانه های ما کار دشوارتری بود و ما شروع به افزایش تعداد افرادی که برای کار حاضر نمی شدند ، کردیم ، در همان زمان تقاضا برای محصولات ما رو به افزایش بود. در برخی کشورها اقداماتی انجام شد که از کار نیروگاه ها جلوگیری می کرد یا گروه تجاری ما نمی توانست به خیابان ها بیاید. “

اولویت سوم حمایت از جوامعی بود که حدود 30 میلیون دلار کمک مالی در بر داشته باشد.

“آخرین اولویت تقویت نیرو بود ، ما از این فرصت استفاده کردیم و استراتژی خود را تسریع کردیم و مواردی را معرفی کردیم که می دانستیم وقتی از این شرکت قدرتمندتر می شویم به ما کمک می کند. در پایان همه ما یک سال موفقیت آمیز داشتیم ، سهم بازار خود را مانند هرگز دیگر افزایش دادیم و همه از نحوه واکنش ما در برابر این بحران افتخار می کنند. “

استفاده از بیماری همه گیر به عنوان فرصتی برای تغییر
وان دو پوت گفت ، این بحران فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد تغییر ایجاد می کند.

“سه عنصر برای انجام ما وجود داشت. اولین کار ساده سازی کار ما بود ، زنجیره تأمین مهمترین نگرانی ما و بدست آوردن استمرار کسب و کار بود ، بنابراین ما از این فرصت در داخل و با خرده فروشان استفاده کردیم تا تعداد SKU های موجود در شرکت را کاهش دهیم زیرا می دانیم که در کارخانه های ما زندگی می کند آسان تر ، ما قفسه های فروشگاه را نگهداری می کنیم و هزینه های مورد نیاز خود را کاهش می دهیم زیرا می دانستیم که به دلیل COVID متحمل هزینه های اضافی خواهیم شد. “

این شرکت در حال حاضر قصد دارد فضای اداری را 40 درصد کاهش دهد ، اما همه گیرها این طرح را تسریع کرده اند. وان دو پوت گفت: کاهش هزینه ها مهم است.

وی گفت: “ما می خواستیم اطمینان حاصل كنیم كه 200 میلیون دلار هزینه اضافی ناشی از COVID در مشاغل قابل جذب است و می توانیم نتایج عادی مالی را برای سال بدست آوریم ، اما در عین حال می خواهیم سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.”

“دیگری سرعت می گرفت – کارهایی را که قبلاً می خواستیم انجام دهید ، اما سریعتر انجام دهید. مثال این است که ما هر ساله می خواهیم سرمایه گذاری در مارک های خود را افزایش دهیم و سرمایه گذاری خود را بیش از پیش تسریع کنیم و این به ما کمک کرد تا با افزایش سهم بازار در پایان سال قویتر ظاهر شویم. “

گزارش اصلی فائو
QU Dongyu ، مدیر کل سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) ، سخنرانی اصلی کنفرانس را بیان کرد.

QU Dongyu

“شما ، به عنوان رهبران صنعت غذا ، مسئول تولید ، پردازش و توزیع مواد غذایی هستید که زندگی میلیون ها نفر را هر روز لمس می کنید. وی گفت: “سرانجام ، سرنوشت و رفاه همه افراد در کره زمین به دسترسی مطمئن به غذای سالم و مقوی بستگی دارد.”

“همه گیری همه ما چالش برانگیز است. تمرکز ما این بود که بتوانیم از مدیریت ایمنی مواد غذایی و فرآیندهای تجارت مواد غذایی تطبیق دهیم تا روانترین جریان ممکن مواد غذایی از زمین به سمت مصرف فراهم شود. همه شما با چالش ها و خطوط مقدم مقابله کردید و بهترین کاری را که می توانستید انجام دادید تا اختلالات در زنجیره تولید و تولید را به حداقل برسانید.

“هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. امروزه افراد بیشتری نسبت به قبل از بحران از عدم امنیت غذایی رنج می برند ، افراد بیشتری برای دستیابی به غذای کافی ، ایمن و مقوی تلاش می کنند و روندها دلگرم کننده نیستند. غذای ناامن باعث ایجاد بار مالی قابل توجهی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​می شود و سالانه 95 میلیارد دلار از دست دادن بهره وری می شود. غذای ایمن ، از خاک ورزی تا میز ، از گل به دهان ، از قایق به کاسه. این امر مستلزم همکاری قوی بین کلیه ذینفعان ، بخش دولتی ، بخش خصوصی و مصرف کنندگان است. “

سرمایه گذاری و توسعه 11 میلیارد دلاری آمازون در تیم HelloFresh
جلسه دیگری در جریان این کنفرانس بررسی کرد که چگونه COVID-19 بر روی عملیات ایمنی غذا در مدل های مختلف تجارت الکترونیکی تأثیر گذاشته است.

کارولین ایستبربروک ، رئیس بخش ایمنی غذایی EMEA آمازون ، گفت که این یک محیط همیشه در حال تغییر است با افزایش تمیز کردن و به حداقل رساندن نقاط تماس مشتری

“ما شاهد افزایش باورنکردنی خرید برای مصرف در خانه بوده ایم زیرا گزینه های ناهار خوری و ناهار خوری به دلیل محدودیت قفل کاهش یافته است. چالش اولیه ما پاسخگویی به این افزایش چشمگیر تقاضا بود. ما به مرور زمان آموخته ایم ، راه حل های خود را ساخته و آنها را براساس کشور و منطقه به منطقه مقیاس بندی کرده و آنها را با رویکرد آمریکای شمالی ترکیب کرده ایم تا پاسخ جهانی خود را ایجاد کنیم. “

آمازون بیش از 150 تغییر عمده فرآیند در طول دوره همه گیری ایجاد کرده است. این شرکت 11.5 میلیارد دلار در ابتکارات مربوط به COVID مانند ایستگاه های شستن دست ، ضدعفونی کننده دست ، دستکش ، ماسک ، دماسنج و تصویربردارهای حرارتی سرمایه گذاری می کند.

جانت کاکس ، دستیار مدیر ایمنی مواد غذایی و انطباق با شرکت HelloFresh International ، گفت که این شرکت ضمن برخورد با محدودیت های اضافی COVID به تعداد بیشتری کارمند و افزایش ساعت تولید ، ذخیره سازی و تحویل نیاز دارد.

“ما قبل از بروز همه گیری رشد چشمگیری داشتیم ، اما افزایش تقاضا به دلیل انسداد و کار در خانه بسیار زیاد بود. ما بر این باوریم که بیماری همه گیر رفتار خرید را تسریع کرده است که احتمالاً طی چند سال آینده با تکامل زندگی مردم شاهد آن خواهیم بود. واضح است که در 12 ماه گذشته روندها بخصوص در بخش تجارت الکترونیکی تسریع شده است. ما یاد گرفته ایم که می توانیم بیشتر تحویل و اجرا کنیم ، در حالی که اطمینان حاصل می کنیم ایمنی غذا به خطر نیفتد. “

کاکس گفت که تیم بین المللی ایمنی و کیفیت غذا (FSQA) در اوایل سال 2020 سه نفر در ارائه خدمات غذایی HelloFresh حضور داشتند و اکنون 11 نفر فعالیت می کنند.

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)


منبع: kafsh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>