با این حال، یاریس هیبریدی یکی از ارزانترین خودروهای موجود در بازار است که و آلایندگی کمتری هم دارد. افرادی که تیپ SE را برای خرید انتخاب میکنند، میتوانند رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ های جلو پروژکتوری، چراغ های حرکت در روز LED، چراغ های مه شکن، عناصر و تزیینات خاص بدنه، بادشکن عقب (در تیپ های L و LE جزو تجهیزات سفارشی میباشد)، سیستم تعلیق اسپرت، تایرهای اسپرت، ترمز دیسکی چهار چرخ، روکش چرمی غربیلک فرمان و پدل شیفتر، و روکش پارچه ای ارتقا یافته را برای خودروی خود داشته باشند. تویوتا یاریس هاچ بک در سه تیپ B ،A و C در کشورمان حضور دارد که تیپ A نسخه کم آپشن و تیپ C نسخه فول آپشن این خودرو محسوب میشود. این تیپ مدل پایه و استاندارد تویوتا یاریس بوده و با قیمت پایه 15.300 دلار (معادل 57.3 میلیون تومان) در مدل 3 در و 16.400 دلار (معادل 61.5 میلیون تومان) در مدل 5 در ارائه میگردد. با داشتن بازه وزنی نزدیک به یکدیگر، چیزی در حدود 900 تا 950 کیلوگرم، هر دو گزینه خودروهای بسیار سبکی به حساب میآیند و در حدود 14 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست مییابند.

طوری که به گفته خریداران، یاریس تا ایستگاه 100 هزار کیلومتر تنها به روغن و بنزین نیاز دارد. این خودرو، حتی ارگونومی خوب و فرمان، کنسول و دورشمارهای اسپرت و جذاب و صندلیهای دوست داشتنی چرمی داشت اما پیشرانه آن علیرغم 1.4 لیتر گنجایش، انتظارات ما را برآورده نکرد و به دلیل گیربکس تنبل، دیر شتاب و دور میگرفت و از همه رقبا شتاب صفر تا 100 بیشتری داشت. چون با 40 تا 50 میلیون تومان هم بزرگه ,هم پرشتابه,هم پایداری عالی داره,هم نرمترین ماشینه,هم کلاس داره.ولی اگر زانتیا 100 میلیون باشه و ریو 40 میلیون اونموقع دیگه نمیشه گفت عالی هستند.یاریس الان صفرش اگر تا 40 میلیون باشه میشه گفت عالیه. در مقابل، تویوتا یاریس از سیستم کمکی فرمان هیدرولیک به همراه ترمزهای ضدقفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم تقسیم نیروی ترمز، کنترل کشش و در نهایت کنترل ایستایی بهره میبرد و نمونههای 2013 و 2014 این خودرو از 75 الی 88 میلیون تومان قیمتگذاری میشوند. به اینصورت که برای خودرو های تویوتا یاریس تولید سال های 2007 الی 2009 از باطری های 35 آمپر قطب باریک استفاده می شد. شرکت «بورگ جرمنی» (Burg Germany) برای رفع این مشکل از فناوری Glidex استفاده کرده است. از آنجا که نسل اول رنو ساندرو در بازار داخلی حضور دارد، از نمایی بسیار ساده و کاملا قدیمی بهره میبرد که با توجه به رویکرد شرکت سازنده برای دستیابی به ارزانترین هاچبک دنیا، نمیتوان این سبک طراحی محافظهکارانه را بیش از حد به باد انتقاد گرفت.

اولین نکتهای که باید هنگام انتخاب این مراکز به آن توجه کرد نیروهای متخصص در این مرکز و همینطور لوازم و تجهیزات مورد استفاده است. چانگان در بخش کابین و طراحی داخلی، از خطمشی هیوندای الهام گرفته و در این خودرو داشبوردی شبیه به هیوندای سانتافه DM دیده میشود. ایران خودرو برای راناپلاس از همان موتور TU۵ سابقش استفاده کرده فقط با این تفاوت که این موتور در رانا LX و EL از نوع یورو۴ بود، ولی در رانا پلاس از نوع یورو۵ است. مهندسین خودروساز به دنبال رفع نقص داغ شدن بیش از حد ترمزهای کاسه ای و برای ایجاد قدرت بیشتر در ترمز موفق به اختراع ترمزهای دیسکی شدند. سیستم قدرت کمکی فرمان الکترونیکی به همراه ترمز ضدقفل ABS، سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD و در نهایت سیستم کمکی ترمز BAS از جمله امکانات فنی مورد استفاده روی چانگان است. این پلتفرم متعلق به سال ۲۰۰۰ میلادی است که سایپا تعییراتی در آن داده و نام آن را اس پی ۱۰۰ گذاشت. همانطور که میدانید یکی از پررونقترین بازارهای خودرو، متعلق به خودروهای شهری است و با توجه به افزایش جمعیت و شلوغی خیابانها، شرکتهای خودروسازی با تولید محصولاتی کممصرف و سایز کوچک سعی در راضی نگهداشتن مشتریان خود دارند.

از جمله امکانات و نکاتی است که در کابین CS35 دیده میشود که این لیست تجهیزات رفاهی با توجه به کلاسی که سیاس35 در آن قرار دارد و همچنین قیمت آن در بازار جهانی قابل توجیه است. با وجود لغو نمایشگاه سالانه خودروی ژنو به دلیل شیوع ویروس کرونا، هیات داوران، متشکل از ۵۹ روزنامهنگاران صنعت خودرو از ۲۲ کشور در یک برنامه آنلاین، تویوتا یاریس، خودروی کوچک ژاپنی را از میان ۷ فینالیست انتخاب کردند. گیربکس در تعویض دنده مقداری کند عمل کرده به همین دلیل ۱ ثانیه نسبت به رقیب خود، مزدا ۳ هاچ بک عقب تر است. مزدا ۳ در هر دو نسل وارد شده به ایران، از پیشرانه ای به حجم ۲۰۰۰ سی سی برخوردار بود. در حالی که سه کودک بدون مشکل زیادی میتوانند در ردیف صندلی عقب بنشینند، دو سرنشین بالغ در پشت یاریس زمانی که مینشینند، زانوهایشان دقیقاً روی پشتی صندلیهای جلو قرار میگیرد. در حالی که فروش خودروی صفر در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافت، تکنولوژی سبز، هیبریدی و برقی، با افزایش ۵۵ درصدی فروش همراه بود. به غیر از موارد فوق میتوان به ارتفاع نسخه GR که به انداز 91 میلی متر کمتر از یاریس استاندارد است اشاره کرد، به همین دلیل این نسخه شبیه خودرو های کوپه به نظر می آید.