[ad_1]

اعضای کمیته پارلمانی خواستار وضوح بیشتر ایمنی مواد غذایی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شده اند.

کمیته مجلس لردها برای کنترل چارچوب های مشترک در حال بررسی چگونگی چارچوب ایمنی و بهداشت مواد غذایی و خوراکی (FFSH) همراه با لایحه بازار داخلی انگلستان است که پیشنهادی برای اطمینان از جابجایی آزاد کالا در ایالات متحده است. پادشاهی

بارونس کی اندروز ، رئیس کمیسیون و یکی از همکاران کارگر ، بار دیگر به امیلی مایلز ، مدیر اجرایی آژانس استاندارد مواد غذایی (FSA) نامه نوشت. اولین نامه در اواسط ماه نوامبر با پاسخ FSA بود.

طبق گفته کمیته ، FSA در لایحه بازار داخلی انگلستان شفافیت کافی ارائه نکرده است.

“همانطور که نامه شما روشن می کند ، تصمیمات پرخطر به عهده وزرای بهداشت در هر دولت است ، که ممکن است تصمیم بگیرند در مورد روشهای مختلف به توافق برسند و به همین ترتیب استانداردهای ایمنی مختلفی دارند. اندروز گفت: “به نظر می رسد توانایی شرکت ها برای دور زدن اختلافات توافق شده در قوانین ملی ، این چارچوب را تضعیف می کند.”

سالاتی در مورد FSA
اصول دستیابی به بازار در لایحه بازار داخلی به این معنی است که محصولات موجود در بازار فقط در یک کشور اکنون می توانند به طور قانونی در انگلستان به سایر کشورها فروخته شوند. FSA گفت که انتظار نمی رود این خطری برای ایمنی مواد غذایی باشد ، زیرا اقدامات محلی باید ایمنی این محصولات را تضمین کند.

کمیته همچنین خواستار دقت بیشتر در روند حل اختلاف برای رسیدگی به مسائل واگرایی شد. روشهای پیشنهادی برای حل اختلافات مربوط به پروتکل ایرلند شمالی و برنامه زمانبندی بررسی پارلمان از چارچوب.

چارچوب مشترک به دولت ها کمک می کند تا در مورد انسجام نظارتی در زمینه های سیاست که قدرت های بازگشتی اتحادیه اروپا به دولت های اسکاتلند ، ولز یا ایرلند شمالی منتقل می شود ، توافق کنند. پیش بینی می شود چارچوب FFSH تا پایان دوره انتقالی در 31 دسامبر سال جاری توسط وزرا توافق و امضا شود. هدف این است که رویکردهای مشابهی در مورد سیاست های بهداشت و بهداشت مواد غذایی و خوراکی حفظ شود ، مگر اینکه نیاز به بهداشت عمومی مبتنی بر واقعیت باشد که متفاوت باشد.

ممنوعیت شیر ​​خام توسط اسکاتلند تحت توافق نامه موجود است و تحت تأثیر قانون بازار داخلی قرار نخواهد گرفت. با این حال ، اگر بعداً كشور دیگری ممنوعیت نوشیدن شیر خام را وضع كند ، مشخص نیست كه این امر چگونه عمل خواهد كرد. در بقیه کشور انگلستان فروش شیر خام مجاز است.

هنوز مشخص نیست که آیا پادشاهی انگلستان به سیستم هشدار سریع غذا و خوراک (RASFF) دسترسی کامل خواهد داشت ، زیرا شرایط در مذاکرات جاری بین انگلستان و اتحادیه اروپا هنوز در حال بحث است.

تعامل ذینفعان FSA در مورد پیشنهادات چارچوب در اوایل ماه اکتبر شامل فدراسیون غذا و آشامیدنی ، کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس ، گروه مصرف کننده کدام یک ، اتحادیه ملی کشاورزان ، اسکاتلند و دیگران است.

س Quesالاتی درباره ملت های منتقل شده
لایحه بازار داخلی که هم اکنون در مجلس لردها در حال بحث و بررسی است ، پیش از این با انتقاد اسکاتلند و ولز روبرو شده است. اگر قانون پارلمان ولز فروش مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی (GM) در ولز را ممنوع کند ، مثالی از چگونگی عملکرد می تواند باشد ، در حالی که چنین قانونی در انگلیس وجود ندارد ، اصل شناخت متقابل به معنای قانونی بودن فروش تولید کنندگان انگلستان است علیرغم تصمیم پارلمان ولز ، غذای GM در ولز.

استانداردهای غذایی اسکاتلند (FSS) ابراز نگرانی در مورد تأثیر سو ad احتمالی این لایحه بر علایق غذایی مصرف کنندگان کرده است.

راس فینی ، رئیس FSS ، گفت که این بر توانایی آژانس برای اطمینان از شفافیت در ایمنی مواد غذایی و استانداردها تأثیر می گذارد.

“این لایحه برای بهبود حمایت از مصرف کننده باید اقدامات بیشتری انجام دهد. همانطور که درسهایی که از حوادث بزرگ غذایی قبلی گرفته شد ، کاهش هزینه ها تنها عامل تعیین کننده در مورد حفاظت از سلامت عمومی نیست. وی گفت: “علاوه بر این ، اگر منافع مصرف کننده صرفاً توسط هزینه ها تعیین شود ، به طور حتم استانداردها پایین می آید ، زیرا استانداردهای پایین تر ارزان تر هستند.”

“هیچگاه مبنای قانونی در حد ضروری شناسایی نشده است ، خصوصاً اینکه هیچ مدرکی برای اثبات روشهایی وجود ندارد که در آن بدنها مانند FSS در حال حاضر قادر به محافظت از مصرف کنندگان در مورد مواد غذایی نباشند.”

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)

[ad_2]

منبع: kafsh-news.ir