[ad_1]

سه پیشنهاد برای بهبود چارچوب ایمنی مواد غذایی ارائه شده است که نحوه کار در انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا را مشخص می کند.

کمیته بررسی چارچوب عمومی در نامه ای به امیلی مایلز ، مدیر اجرایی آژانس استاندارد مواد غذایی (FSA) ، در مورد چارچوب موقت برای ایمنی مواد غذایی و خوراک (FFSH) ، که انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی را پوشش می دهد ، توصیه هایی ارائه داده است. . قوانین موجود در کشور اخیر به دلیل پروتکل ایرلند شمالی متفاوت خواهد بود ، به این معنی که کالاهای فروخته شده در آنجا از قوانین اتحادیه اروپا در زمینه برچسب گذاری مواد غذایی ، ترکیب و استانداردها پیروی خواهند کرد.

کمیسیون مجلس لردها بررسی خلاصه چارچوب را در ماه اکتبر آغاز کرد و هنگامی که در اواخر نوامبر منتشر شد ، چارچوب موقت را به طور رسمی بررسی کرد. این برنامه با FSA و استانداردهای غذایی اسکاتلند (FSS) ساخته شده است.

اولین توصیه تعهد به انتشار گزارش بررسی سالانه بود که در نامه های بین FSA و کمیته ذکر شد ، اما نه در داخل.

تعریف تغییر “روتین”
پیشنهاد دیگر این بود که FSA میزان اختلاف بین ایرلند شمالی و بقیه انگلستان و هزینه های تجاری مربوط را ارزیابی کند. این باید شامل مشورت با کسانی باشد که در ایرلند شمالی ، جایی که تغییرات در ایمنی غذا “عادی” تلقی می شود.

وی در نامه ای از الیزابت اندروز ، رئیس کمیسیون به FSA ، گفت که شفافیت و مشاوره کافی در مورد تأثیر چارچوب بر ایرلند شمالی و روابط آن با انگلستان وجود ندارد.

“ما نگران هستیم که این تصمیم که FSA و FSS تغییرات” معمول “در ایمنی مواد غذایی را تحت پروتکل ایرلند شمالی تجزیه و تحلیل نکنند ، می تواند عواقب تجمعی عمیقی برای مشاغل در ایرلند شمالی و بقیه انگلستان داشته باشد. وی نوشت: مشخص نیست که چگونه چیزی به عنوان یک تغییر “معمول” طبقه بندی می شود و روند انجام این تصمیمات از جمله هرگونه مشاوره خارجی وجود دارد. “

“ما به شدت نگران این پیشنهاد هستیم که انگلستان منابع لازم برای پرداختن به هر یک از این تغییرات را ندارد و ما معتقدیم که منابع بیشتری باید به این منطقه اختصاص یابد. ما نگران این هستیم که هزینه تجزیه و تحلیل ممکن است از هزینه واگرایی طولانی مدت برای مشاغل در انگلیس بیشتر باشد. “

ایده نهایی این بود که این چارچوب باید مشخص کند که چه زمانی از اختیارات در قانون بازار داخلی انگلستان استفاده می شود تا موارد استثنا در اصول دسترسی به بازار را در زمینه های انعطاف پذیری قبلی تحت قوانین اتحادیه اروپا و واگرایی های احتمالی در آینده فراهم کند.

ورودی EFRA
در نامه قبلی مایلز به کمیسیون ، وی گفت که اگرچه تغییرات معمول در قوانین ایمنی غذایی اتحادیه اروپا که باید در ایرلند شمالی اجرا شود ، کنترل می شود ، اما آنها در روند تجزیه و تحلیل ریسک مورد توجه قرار نمی گیرند ، زیرا انگلستان فاقد منابع و ممکن است به داده های لازم دسترسی نداشته باشند.

توافقنامه تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس دسترسی به انگلیس به سیستم هشدار سریع غذا و خوراک (RASFF) را فراهم نمی کند ، اما تبادل اطلاعات ایمنی مواد غذایی را فراهم می کند ، سپس FSA می تواند به عنوان بخشی از سیستم تشخیص خود استفاده کند. و طبق گفته مایلز ، مدیریت حوادث

کمیته محیط زیست ، غذا و امور روستایی نیز این چارچوب را بررسی می کند و اخیراً فراخوانی برای اثبات آن صادر کرده است. فقط شواهد کتبی فدراسیون غذا و آشامیدنی (FDF) توسط کمیته مجلس عوام منتشر شده است.

انجمن تجارت مواد غذایی و آشامیدنی اظهار داشت که اگر سیستم نظارتی کشاورزی و مواد غذایی در ایرلند شمالی به مرور زمان و در نتیجه پروتکل ایرلند شمالی منحرف شود ، چگونگی چارچوب مشترک در عمل مشخص نیست.

FDF گفت: “ما از وضوح بیشتر نحوه کارکرد چارچوب در زمینه هم افزایی با روند تجزیه و تحلیل خطر مواد غذایی و خوراک اتحادیه اروپا استقبال خواهیم کرد.”

تعهدات متقاضی تأیید و مجوز مجدد برای بازار انگلیس از طریق یک فرآیند واحد اعمال می شوند.

“با این حال ، ما توجه می کنیم که شرکت هایی که برای تأیید و مجوز مجدد برای بازار ایرلند شمالی متقاضی هستند ، طبق قوانین اتحادیه اروپا باید به مقامات مربوطه مراجعه کنند. این می تواند مانع قابل توجهی برای مشاغل غذایی باشد که مایلند مواد غذایی و نوشیدنی های دارای نظم خاص را در بازار انگلستان قرار دهند که آنها را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر نمی کنند و بنابراین نیازی به مجوز یا مجوز جداگانه اتحادیه اروپا ندارند. “

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید)

[ad_2]

منبع: kafsh-news.ir