این بازی استراتژی سامورایی، وسواس جدید من در ساخت عرشه است


از زمانی که صادر شد پین را بکش در سال 2017، ساخت عرشه در کنار Roguelikes و Metroidvanias به یک ژانر مورد علاقه برای توسعه دهندگان مستقل تبدیل شده است. شش سال پیش، احساس می‌کردم یک گونه نسبتاً استفاده نشده در انتظار جدا شدن هستم. در سال 2023، مناظر پر سر و صدا تر است و شکستن چیزی واقعاً جدید را دشوارتر می کند.

https://www.youtube.com/watch?v=bou48__WP9Y

به همین دلیل من طرفدار خاصی هستم ماهوکنشی ; Samurai Deck Builder جدید شبیه هر بازی کارت دیگری است که شما بازی کرده اید. به جای انجام تکرارهای کوچک بر روی یک فرمول ثابت، برخی از روندهای ژانر را شکسته و آنها را به چیزی که کاملاً جدید به نظر می رسد تغییر می دهد. نتیجه نهایی تلفیقی بی نظیر از عرشه سازی و استراتژی است که راه دیگری را برای کاوش در هر دو سبک باز می کند.

مشکل چیه؟ چته؟

در نگاه اول ممکن است اینگونه به نظر برسد ماهوکنشی مثل یک بازی تاکتیکی سنتی. بازیکنان یک جنگجوی سامورایی را کنترل می‌کنند که از طریق جزایر آسمان راه می‌افتد، یک سری نقشه‌های مشبک‌مانند با جزئیات که از کاشی‌های شش ضلعی ساخته شده‌اند. در هر نوبت، بازیکنان چهار امتیاز انرژی به دست می‌آورند که می‌توان از آن برای حرکت در اطراف و حمله به دشمنان پراکنده در اطراف نقشه استفاده کرد. هر کاشی تأثیر خاص خود را دارد، با چیزی شبیه کاشی جنگل که در هر نوبت کمی محافظت می کند. دیگران برای این کار علاقه‌مندانی مانند افزایش سلامت یا دفاع را پیشنهاد می‌کنند.

یک سامورایی به یک دشمن در ماهوکینشی حمله می کند.

با این حال، آنچه منحصر به فرد است این است که چگونه کارت ها به طور طبیعی در این قالب باز می شوند. تمام حملات (و همچنین برخی از مانورهای دفاعی و ویژه) با کارت هایی انجام می شود که در شروع هر نوبت داده می شود. هنگامی که ماموریت شروع می شود، بازیکنان به سادگی با ترکیبی از مشت ها و خط تیره های اولیه که محافظت را فراهم می کند، شروع می کنند. کارت های جدید را می توان با ضربه زدن به عرشه یا خرید کاشی های دهکده به دست آورد، در حالی که در جاهای دیگر می توان آنها را ارتقا داد یا حذف کرد. هر نوبت یک عمل شعبده بازی عمدی است که در آن بازیکنان باید تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند انرژی گرانبهای خود را خرج کنند.

شباهت های زیادی با پین را بکش در اینجا اگر دقت کنید می بینید که کاملاً از هم جدا شده و به روش های فانتزی دوباره سرهم شده است. برای مثال، ماموریت ها تقریباً مانند یک مسابقه سرکش بی پایان بازی می کنند. در همان ابتدا باید به سمت شمال نقشه بروم تا سوراخ احضار آنها را ببندم که آنها را به مدت 22 دور ایجاد می کند. همانطور که از نقشه به سمت بالا حرکت می کنم، با مربع های مختلفی روبرو می شوم که می توانم آنها را پایین بیاورم – تا زمانی که مطمئن باشم که می توانم به موقع به هدف اصلی خود برسم. در چیزی مشابه پین را بکش این گزینه های ارتقا به عنوان مسیرهایی که باید بین نبردها انتخاب کنید، تحقق می یابد. در اینجا، همه آنها روی یک نقشه قابل پیاده‌روی قرار گرفته‌اند، و من می‌توانم این انتخاب‌ها را همزمان با دستکاری منابع و کنترل عینی انجام دهم. در هر ماموریت، من اساساً یک عرشه و شخصیت در حال حرکت می‌سازم که من را در چالش نهایی ببیند.

همه چیز خوب است، اگرچه آهنگ و رقص نیز می تواند فریبنده باشد. روبرو شدن ماهوکنشی با یک دیوار سخت در چهارمین ماموریت اصلی، جایی که باید جلوی جادوگری را بگیرم که پنج روستا را در اطراف یک نقشه دایره‌ای شکل می‌گیرد. من بیشتر ماموریت را صرف جمع آوری کارت، بهبود آمارم و گرفتن آثار می کنم. وقتی بالاخره تصمیم می‌گیرم وارد شوم و حمله کنم، در میان دشمنان کوچک‌تری قرار می‌گیرم که مجبورم می‌کنند انرژی بسوزانم. در حالی که من این کار را انجام می دهم، رئیس در هر نوبت عرشه من را با آنقدر کارت های نفرین پر از سلامتی بار می کند که نیمی از هر دستی که داده می شود بی فایده می شود. این لحظه ای است که این همه آزادی مانند یک نعمت مخلوط به نظر می رسد.

جادوگر ماهاوکنشی را طلسم می کند.

ماهوکنشی جواب دشواری پرش است، خوشبختانه. پیشرفت‌های زیادی در ماموریت‌ها و همچنین خلق شخصیت‌های یک‌باره وجود دارد. در مجموع چهار کلاس سامورایی وجود دارد که هر کدام را می توان با استفاده از آنها در ماموریت ها برای باز کردن قفل کارت ها، آثار و تجهیزات بهتر ارتقا داد. هر ماموریت دارای مجموعه ای از اهداف، اجباری و اختیاری است، یک ارز پاداش که همچنین برای ارتقاء درخت مهارت دائمی استفاده می شود. اگر گیر کردم، می‌توانم به یک تلاش قدیمی برگردم و برخی از اهداف را که از دست داده‌ام بررسی کنم تا ترفندهای بیشتری به جعبه ابزارم اضافه کنم (مانند افزایش آسیب در کارت‌های ضربه اولیه یا افزایش دفاع در برابر کاشی‌های جنگل). قلاب های سبک نقش آفرینی یکی دیگر از بخش های موفق ژانر بامیه متعادل است.

من هنوز تا آخرش نرسیدم، اما دوستش دارم ارائه شده توسط Mahokenshi روی میز. این ترکیبی هوشمندانه از استراتژی و عرشه سازی است که بسیار بیشتر از آنچه در نگاه اول فکر می کردم کار می کند. این تصور مجدد از یک ژانر جدید باعث می شود که من بخواهم هم افزایی کارت بیشتری را امتحان کنم. تا زمانی که توسعه دهندگان مستقل به ایده های خلاقانه ای مانند این ادامه دهند، من روی میز خواهم ماند.

ماهوکنشی اکنون در رایانه شخصی موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik android rat duşakabin fiyatları hack forum fethiye escort bayan escort - vip elit escort html nullednulled themesMobil Ödeme Bozdurmarekorbetgenco bahis