[ad_1]

تعداد تبلیغات آنلاین مواد غذایی که مربوط به پیشگیری یا درمان ویروس کرونا در اروپا است از 600 مورد عبور کرده است. کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا هوشیاری خود را افزایش دهند و کنترل ها را بر روی پیشنهادات و تبلیغات آنلاین مواد غذایی ، مرتبط با COVID-19.

بیش از 530 مورد ملی است و 85 مورد فرامرزی است. در ژوئن ، این تعداد بیش از 350 نفر بود. ایتالیا در بیش از 200 گزارش شرکت کرد ، 61 گزارش بعدی بعدی ، و پس از آن هلند ، فرانسه و جمهوری چک.

غذاهای رژیمی ، مکمل ها و غذاهای غنی شده با 580 هشدار در گروه اصلی محصولات است ، در حالی که تعداد انگشت شماری برای کاکائو ، قهوه و چای اعمال می شود. گیاهان و ادویه جات؛ عسل و ژله رویال؛ یا چربی و روغن.

استفاده از بیماری همه گیر به عنوان یک فرصت تجاری
در آوریل 2020 ، کمیسیون اروپا برنامه عملیاتی را در مورد پیشنهادات و تبلیغات آنلاین مواد غذایی که ادعا می شود با COVID-19 مرتبط است ، آغاز کرد و تا بهار 2021 ادامه خواهد داشت.

تقریباً در 300 مورد ، در تقریباً 300 مورد با مشارکت سیستم عامل های تجارت الکترونیکی اقدام شده است. این اقدامات عمدتا شامل حذف یا تغییر مناقصات است ، اما برخی منجر به جریمه یا سفارش شده است. بیش از 300 تحقیق ادامه دارد.

کشورهای عضو دریافته اند که محصولات بیشتری که بصورت آنلاین فروخته می شوند ، به عنوان تأثیر مثبت بر سیستم ایمنی بدن یا جلوگیری از عفونت تبلیغ می شوند. شواهد تا به امروز این ادعا را تأیید نمی کند که هر ماده غذایی یا مکمل غذایی از COVID-19 محافظت می کند.

به گفته کمیسیون ، مجرمان و کلاهبرداران از همه گیری به عنوان یک فرصت تجاری استفاده می کنند.

در این گزارش آمده است: “محصولاتی كه ادعا می شود از COVID-19 جلوگیری و درمان می كنند به طور غیرقانونی به فروش می رسند و حتی ممكن است خطرات قابل توجهی برای سلامتی داشته باشند.”

اقدام دانمارک ، آلمان و جمهوری چک
Fødevarestyrelsen (اداره دامپزشکی و مواد غذایی دانمارک) 21 تبلیغ غیرقانونی با حداقل هفت جریمه نقدی به شرکت ها پیدا کرد.

موگنس جنسن در ماه ژوئن ، در حالی که وزیر کشاورزی دانمارک بود ، گفت که خرده فروشان آنلاین وجود دارند که سعی می کنند با فروش محصولاتی که بیش از توان تحویل آنها است ، از ترس مردم از ویروس کرونا سو explo استفاده کنند.

“در بهترین حالت ، بر روی سبد سهام افراد تأثیر می گذارد. در بدترین حالت ، مشتری ها معتقدند که از آنها محافظت بهتری دارند و می توانند با توجه به دستورالعمل های مسافت و شستن دست ، خود و دیگران را در معرض خطر بیشتر عفونت قرار دهند.

اداره فدرال حمایت از حقوق مصرف کننده و ایمنی غذا (BVL) در آلمان به مصرف کنندگان توصیه می کند قبل از خرید آنلاین مکمل های غذایی ، در صورت عدم آشنایی با مواد تشکیل دهنده ، اطلاعات بیشتری در مورد مواد تشکیل دهنده آنها کسب کنند.

این آژانس همچنین به مردم گفت که مکمل های غذایی را از افراد خریداری نکنند و به تصاویر ، برچسب ها و بسته بندی محصولات توجه کنند.

اداره بازرسی کشاورزی و غذا چک (SZPI) در اوایل سال جاری با بیش از 80 مورد مربوط به فروشندگان اینترنتی مکمل های غذایی رسیدگی کرد. این ارائه دهندگان محصولی را ارائه می دهند که از ادعاهای پزشکی ممنوع استفاده می کنند ، بیشتر با نشان دادن اثرات بر ویروس کرونا.

از ماه سپتامبر ، بازرسان متوجه تلاش های مکرر برخی از فروشندگان برای تبلیغ مجدد مکمل های غذایی ، با استفاده از ادعاهای غیر مجاز شده اند. برخی از آنها شرکت هایی را در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا درگیر کرده اند ، بنابراین مقامات از سیستم پشتیبانی اداری و همکاری اداره شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا برای تبادل اطلاعات استفاده کرده اند.

(برای ثبت نام در اشتراک رایگان اخبار ایمنی مواد غذایی ، اینجا را فشار دهید.)

[ad_2]

منبع: kafsh-news.ir